Cardio gør glad #1 

Jeg var på Ewalds på Frederiksberg en hverdagsaften i sidste uge. Med champagne, en cocktail og to glas pinot noir fra Oregon i maven vidste jeg godt, at jeg ikke skulle op og træne 6.15 dagen efter. Ud på eftermiddagen blev jeg til gengæld lidt rastløs (story of my life) og skrev til min workout buddy numero uno, som jeg altid træner med om morgenen. Hun var klar med 8 minutters varsel. Thank god, det havde været trægt at lave workouten alene.

Vi lavede en såkaldt Every Minute On the Minute bedre kendt som en EMOM. Forklaring følger.

EMOM 60
1. minut: 10 kcal roning
2. minut: 10 kcal assault bike
3. minut: 10 pushups
4. minut: 10 goblet squats @ 16 kg
5. minut: 10 swings + 10 hip thrust @ 12 kg
6. minut: rest

Vi ror altså 10 kcal og holder pause resten af minuttet – de relativt få sekunder, der er tilbage, og som egentlig mest går med at skifte over til den anden maskine.

Og sådan forsætter vi ned igennem, indtil der er gået 60 minutter. Det smukke er, at man kan tilpasse den lige, som man lyster. Og man behøver ikke træne i 60 minutter. Man kan bare lave en EMOM 12, 18, 24 eller hvad man nu engang har tid og lyst til.

Der var både god cardio og lidt pump til ballerne i denne EMOM. Og så var det lidt tungt at skulle lave 10 pushups med meget høj puls fra roningen og skiergen. Prøv det! #cardiogørglad

Follow on Bloglovin
Posts created 61

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top