puls, workout, garmin, workout

Cardio gør glad #2

WORKOUT: Tirsdag morgens løbeintervaller blev i denne uge skiftet ud med en omgang cardio med vægte. Pludselig kan man ikke regne med tørvejr og 22 grader klokken seks hver morgen, og i tirsdags regnede det nok til, at træningen blev rykket indendørs. Vi skal på ferie om fem uger, og jeg forudser, at vores vinterpause fra udendørs morgenintervaller begynder, når vi kommer hjem i midten af oktober.

I tirsdags startede vi med fem sæt skulderpres med håndvægte og face pulls, inden vi lavede workouten. Den bliver lavet med et rullende ur, således at man har fem minutter til at ro 1 km. Jeg var omkring 4 minutter og 20 sekunder om det, så derfor havde jeg 40 sekunders pause, inden Every Minute On the Minute startede.

I det femte minut af den er der max antal pulls ups. Jeg fandt et leje, som jeg kunne holde igennem hele workouten, men man kan også vælge at lægge hårdt ud og gå ned i antallet af gentagelser i løbet af de i alt fem runder.

Det var hårdt og sjovt, og jeg fik tilbragt over halvdelen af workouten i puls +170. #cardiogørglad

Workout
00.00
1 km roning
05:00
EMOM 30:
1. minut: 14 reverse lunges med 2×12 kg håndvægte
2. minut: 12 kcal skierg
3. minut: 10 down ups (variant af burpees uden hop og klap over hovedet)
4. minut: 8 ghd sit ups
5. minut: Max pull ups i løbet af minuttet. Jeg fik 7 hver runde.
6. minut: Pause
35:00
2 km roning
Tid: 44.14

Mere fra mettem.dk
Hej efterår – ønsker for en årstid
Om at finde motivation til sin træning

Follow on Bloglovin
Posts created 65

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top